Breza Trio koncert - kratki osvrt

U periodu smo u kojem je umjetnost samo jedna u nizu životnih sfera koje su prožete repetitivnim prostaklukom i banalnom vulgarnošću, neuspješno zamaskiranim u "kreativnost" i "naprednost". Popularna glazbena natjecanja pretvorila su se u primitivne neopoganske cirkuse, u kojima je glavni i jedini cilj biti što neumjesniji, što infantilniji, što glasniji i što nametljiviji. Jedan pogled ispod površine tih karnevala civilizacijskog kraha dovoljan je za uvid u to koliko su svi sudionici tog jalovog hvatanja "različitosti" zapravo jednaki u svojoj nekreativnosti, te kako taj svoj manjak originalnosti i zavedenost duhom vremena neuspješno pokušavaju prikriti velom primitivštine.

Susret s autentičnom umjetnošću u takvim društvenim vremenima liči na pronalazak svježe vode u pustinji. Dok jedni realnost duhovne pustinje u kojoj se nalaze teže zatomiti napadnim kičem, oni drugi istinski kreativni nastavljaju našu dugačku tradiciju ljepote, nudeći nam vrijednosne oaze u ovom vrijednosno ispražnjenom društvu. Na jednu takvu oazu naišli smo danas, kada je sastav BREZA PAIĆ TRIO na svom nastupu podsjetio na to zašto uzvišene vrijednosti Lijepoga, Dobroga i Istinitoga nikada neće moći biti u potpunosti nulificirane.

Ljudski duh naprosto vapi za njima, a spomenuta prekrasna ekipa nenametljivo, dostojanstveno i minuciozno kvalitetno nudi okrijepu za taj vapaj. Sastav koji bi svojim glazbenim umijećem u gotovo svakom drugom društvenom razdoblju bio na najvećim pozornicama, umjesto onih kojima se umjetnički izražaj svodi na poslušničko i vulgarno ponavljanje službenih pravovjernih mantri, danas igra ulogu svojevrsnog viteškog branika uzvišenih vrijednosti - vrijednosti koje trenutno nisu na cijeni, ali koje će u nekom trenutku neizbježno doživjeti svoju renesansu.

U to ne moramo sumnjati dok god postoji barem jedan umjetnik koji sačinjava bastion njihovog očuvanja, ne dozvoljavajući silama modernosti da ih proždre. Večeras smo imali čast slušati čak tri takva umjetnika. Hvala vam u ime svih što stojite na braniku Ljepote. Ako je vjerovati Dostojevskom, upravo će ona spasiti svijet. Ako je vjerovati onome što smo danas od vas čuli, svijet će uistinu biti spašen.

Primjedbe